تا اینجا خواندم...

ویکتور هوگو:
خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.


نام دیگر من همان : "علی اصغر بنده خدا"ست.

تا اینجا خواندم...
پیام های کوتاه
آخرین نظرات


.

.

.

شل سیلوراستاین با نام کامل شلدون آلن سیلورستاین

شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده آمریکایی

در ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۰ در شیکاگو متولد شدو

 در ۱۰ مه ۱۹۹۹ بر اثر حمله قلبی درگذشت.

.

.

.

.

.

.

بدون تعارف باید بگم هر چه قدر ما به عرضه کتاب  ویژه کودکان ونوجوان کمتر اهمیت میدیم اما خارجیا به این کار خیلی اهمیت میدن.از نوع  ساده نوشتن گرفته تا تصویر سازی.

انصافا کتاب خوبی بود نه فقط برای گروه سنی راهنمایی و دبیرستان بلکه حتی برای ما کوچیک ترهای سابق.

واقعیت هایی که با طنز ظریفی بیان شده و تصویر گری کتاب هم در فهمش خیلی کمک کرده.یکی دیگه از خوبیای کتاب اینه که نویسنده و تصویر گرش یک نفره و نویسنده دقیقا میدونسته باید چی بکشه تا منظورش رو بهتر بگه.مترجم هم واقعا کارش رو به خوبی انجام داده .

کتاب رو نشر چشمه منتشر کرده و چاپ دوازدهمش که سال 1388 منتشر شده به دستم رسیده و باید اعتراف کنم از محدود کتابای نشر چشمه هست که از خوندنش لذت بردم.

این کتاب هم در مجموعه شعر طنز آمریکایی قرن بیستم جاش بدید.

صفحات زیبایی از کتاب:

*کمک !

ازمیان جنگل انبوه می گذشتم که ناگهان چه دیده باشم خوب است؟

تک شاخی که شاخش به شاخه ی درختی گیر کرده بود.
تک شاخ داد می زد:(پیش از آنکه دیر شود لطفا یکی پیدا شود ! )
من فریاد زدم:(نجاتت می دهم )و او فریاد زد:(دست نگه دار !)
(اول بگو ببینم چقدر طول می کشد؟ خیلی درد دارد؟
مطمئنی که شاخم خط بر نمی دارد؟ کج نمی شود؟ نمی شکند؟
محکم می کشی یا یواش؟ مزدت چقدر می شود؟
همین حالا دست بکار می شوی یا صبح روز چهارشنبه؟
در این کار تجربه داری؟ وسایل لازم چطور؟
از دانشکده ی شاخ رها کنی مدرک گرفته ای یا نه؟
گیرم که شاخ مرا رها کردی من در عوض چکار کنم؟
تعهد می دهی درخت هیچ آسیبی نبیند؟
چشمهایم را ببندم یا باز باشد؟
باید بایستم یا نشسته خوب است؟
راستی جواز کار و بیمه هم داری؟
دستهایت را خوب شسته ای یا نه؟
وقتی رها شدم آنوقت چه؟
ضمانت می دهی که شاخم دوباره گیر نکند؟
چگونه؟ کی؟ کجا؟
به من بگو چرا...؟ )

فکر می کنم هنوز آنجا
با چشم های گریان نشسته باشد.

................................................

**فقط من...

                                       

معرفی کتاب

کتاب

کتاب نوجوان

نظرات  (۳)

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" من و دوست غولم "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/38522
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"پیامبر خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله): هر که با زبان (بیان) خود حقّی را زنده کند، اجر آن را ببرد."
یا علی
۲۱ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۰ تک نویسی...
سلام
 عالیست این کتاب....
واقعا مخاطب این کتاب نوجوان بود؟؟؟واقعا  مسخرس با 15سال اونم پسر توقع دارید چنین کتابهایی رو بخونم؟؟ منو دوست غولم هه مخاطبش زیر هشت سالم نیست
پاسخ:
شما کتاب رو بخونید بعد قضاوت کنین....
جسارتا اگه خیلی علاقه نداری به خوندنش، به همین گشت زدن در نت ادامه بدید....
شاید موفق شدید....شاید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی