تا اینجا خواندم...

ویکتور هوگو:
خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.


نام دیگر من همان : "علی اصغر بنده خدا"ست.

تا اینجا خواندم...
پیام های کوتاه
آخرین نظرات

این آخرین کتابی بوده که تا الان خوندم...

اولش انتظار داشتم مثل دو سه کتاب دیگه خانم عرفان نظری آهاری نتونم معنی جملات کتاب رو به خوبی درک کنم.اما این کتاب با اشعار ساده ومعانی زیبا و نابش ترسم رو از بین برد...

.یه کلام....میشه گفت فهمیدم منظور شاعرش چی بوده.

این معرفی بعد از ادامه مطلب و پی نوشت، پیام ویژه هم داره.

چند شعر معروف از کتابِ 47 صفحه ای انتشارات نور و نار با قیمت 3500 تومان و البته چاپ هفتم سال 1390:

*"قالی ظریف و دست باف او"

قلب من

قالی خدا ست

تار و پودش از پر فرشته ها ست

پهن کرده او دل مرا

در اتاق کوچکی در آسمان خراش آسمان

برق می زند

قالی قشنگ و نو نوار من

از تلاش آفتاب

 شب که می شود ، خدا

روی قالی دلم

راه می رود

ذوق می کنم ،................................

* "آن کلید خدا کو ؟"

از خدا یک کمی وقت خواست

وای ، ای داد بیداد

دیدی آخر خدا مهلتش داد !

آمد و توی قلبت قدم زد

هر کجا پا گذاشت

تکه ای جهنم رقم زد

او قسم خورد و گفت

آبروی تو را می برد

توی بازار دنیا

مفت ، قلب تو را می خرد

آمد و دور قلب تو پیچید

بعد با قیچی تیز نامریی اش

بال های تو را چید

آمد و با خودش

کیسه ای سنگ داشت

توی یک چشم بر هم زدن

جای قلبت

قلوه سنگی گذاشت

قلوه سنگی به اسم غرور

بعد از آن ریخت پر های نور

و شدی کم کم از آسمان ، دور دور

برد شیطان دلت را کجا ، کو ؟

قلب تو آن کلید خدا ، کو ؟

ای عزیز خداوند !

پیش از آن که در آسمان را ببندند

پیش از آن که بمانی

تا ابد در زمینی به این دور و دیری

کاش برخیزی و با دلیری

قلب خود را از او پس بگیری .

 پ.ن:

عرفان نظرآهاری نویسنده و شاعر، متولد ۱۳۵۳ در تهران. او دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است. آثار متعددی از او منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به:

من بیابان همسرم باد، دو روز مانده به پایان جهان، روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم، چای باطعم خدا و ... اشاره کرد. کتاب‌های او به زبان انگلیسی فرانسه، ترکی، کردی، عربی و... ترجمه شده.

وی تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است، از جمله:[جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل ... و نیز لوح افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) در اسپانیا. او یکی از نویسندگان کتاب (داستان صلح) است که در کره جنوبی به چاپ رسیده است.

 او درسال ۲۰۰۱ برگزیده نخست کنگره شعر زنان شد و پشت کوچه‌های ابر اثر این نویسنده به عنوان برگزیده جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شد. نظرآهاری هم اکنون به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی مشغول است. 

....................................................................................................................................................................................

پیام ویژه: دوستانی که میان اینجا اگه نظر بذارن  بد نیستا...باعث دلگرمی میشه تا اینجا رو تعطیل نکنیم...

بعدا نگید چرا یه هو تعطیل شد؟!

با گچ نور بنویس

زنان شاعر

شعر

عرفان نظری آهاری

کتاب

نظرات  (۵)

۲۶ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۷ محمد علی رنجبر طزنجی
سلام

همیشه به اینجا سر می زنم

خب نظر هم می دهم دیگر :)

البته سایت ایشون(خانم نظر آهاری)  هم حال و هوای خودش را دارد
پاسخ:
سلام
 خدا رو شکر  بالاخره یکی جواب داد....
تشکر
سلام
منم چند تا از کتاب های ایشون رو خوندم. بسیار زیبا ولطیف می نویسن. 
آدم با خوندن کتاب یک حس خوب و دوست داشتنی که نمی تونم توصیفش کنم توی دلش زنده می شه.
ممنون از معرفی کتاب
اینجا رو تعطیل نکنید لطفا :)
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر دلگرم کننده تون....
ذوق می کنم... قشنگ بود!
بمونید آدم ها و کتاب ها به بودن نیاز دارند! رفتن این رزهای پاییزی بغض می شکند... بغض کتاب های خاک خورده در نوبت معرفی...بغض کتابخوان ها و تمامِ بغض ها!
پاسخ:
به جملات تون فکر می کنم...
یا حبیب من لا حبیب له
سلام بر شما
چه خبر ؟ خوبید ؟
دلم برای همه ی دوستان وبلاگی تنگ شده !!به یاد تمام خاطرات مجازی ،منتظر کوک حضورتان هستم


راستی شما چرا اینقد هوای تعطیلی به سرتون زده لا اقل به اندازه دوستان قبلی وبلاگی صبر داشته باشید !!! من که بسیار بسیار لذت بردم از این پست عرفانی !!!ممنون
پاسخ:
سلام بر شما بیشتر....
باز هم ممنونم از خوبی های شما...
شرایط در حال تغییره...
۱۴ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۰۳ ... حسینی ...
سلام بزرگوار
چه قدر خوب است که ما را با دنیای کتابها آشناتر می کنید...
برای من که عاشق کتابهای دفاع مقدسی ام...این کتاب شعر حال و هوای دیگری دارد...

با سپاس فراوان
لحظه هایتان مهدی (عج)پسند
پاسخ:
سلام
از حضورتون ممنونم...
خوشحالم از اینکه شما در بلاگ تون جایی برای کتاب ها درنظر گرفتید
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی